Özel Alan - Obezite

Obezite, vücut yağ depolarında artışla karakterize bir hastalıktır.Obezite, yüksek enerji alımına sekonder olarak vücutta aşırı yağ birikimi ile gelişir.Dünya Sağlık Örgütü, obezite tanım ve derecelendirmesinin beden kitle indeksine (BKİ) dayanarak yapmaktadır.

Obezite tedavisi doktor, diyetisyen, fizyoterapist, hemşire ve psikiyatrist ile multidisipliner yaklaşımla yapılması gereken bir hastalıktır. Obezitenin altta yatan en önemli sebebi enerji alımı ile tüketimi arasında uzun süren pozitif yönde dengedir. Enerji tüketimi istirahat metabolik hız, yiyeceklerin termik etkisi ve fiziksel aktivite ile gerçekleşir.

Obezite Tedavisi

• Obezite tedavisindeki amaç;

Enerji girdisini azaltmak veya enerji çıktısını arttırmak ya da her ikisini uygulayarak sistemin enerji dengesini düzeltmek olmalıdır.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

• Adölesan obezlerin yönetiminde olayın psikolojik boyutu daima akılda tutulmalıdır.

• Adölesanlarda obezitenin önlenmesi ve tedavisinde aile mutlaka programın bir parçası olmalıdır.

• Ana faktörler fiziki hareketin artırılması ve kalori alımının kısıtlanması ve yaşam tarzı değişikliğinin sağlanmasıdır.

Obeziteyi Önlemek için Öneriler

• Ödül olarak asla bir yiyecek kullanılmamalıdır.

• TV seyretme ya da bilgisayarda oyun oynama yerine aile ile birlikte yemek yenilmelidir.

• Öğünler planlanmalı ve gıda seçimleri yapmalıdır.

• Fiziksel aktivite arttırılmalı ve daha aktif bir yaşam şekli benimsenmelidir.

Obezite Tedavisinde Uygulanan Diğer Yöntemler

• Tıbbi Beslenme Tedavisi

• Bilişsel Davranışçı Terapi

• Cerrahi Tedavi

• Farmakolojik Tedavisi

FiZYOTERAPi HiZMETLERi

Ortopedik Rehabilitasyon

Konservatif yada cerrahi tedavi gerektiren kas-iskelet sistemine ait tüm ortopedik vakalarda tedavi öncesi ve sonrası uzun ve kısa süreli amaçları hedefleyerek yapılan rehabilitasyondur.

Evde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Evde bakım, kişinin sağlık ve sosyal gereksinimlerinin kendi ortamında, aile bireyleri veya aileden olmayan bireyler aracılığı ile sağlanmasıdır.

Geriatrik Rehabilitasyon

Geriatrik rehabilitasyon uygulamaları, yaşlıların çeşitli hastalıklara bağlı gelişen veya fizyolojik kayıplar sonucu ortaya çıkan rahatsızlıklarını azaltmaya ve önlemeye yarayan hizmetlerdir.

Nörolojik Rehabilitasyon

Rehabilitasyonun amacı hastanın fonksiyonel kapasitesini arttırarak onu maksimum yeterlilik düzeyine ulaştırmak ve eski sosyal yaşantısına döndürebilmektir.

Vestibüler Rehabilitasyon

Görsel-vestibüler etkileşimi iyileştirmek ve statik ve dinamik postural stabiliteyi arttırır.

Onkolojik Rehabilitasyon

Kanser tanısı alan kişiye, hastalığın ve tedavilerin belirlediği sınırlar içerisinde, maksimum fiziksel, sosyal, psikolojik ve mesleki fonksiyonların kazandırılmasına yardımcı olmak şeklinde tanımlanır.

Solunum Terapisi

Pulmoner rehabilitasyon, Akciğer hastalıkları için fonksiyonel olarak yetersizliği önlemek veya düzeltmek için multipl klinik disiplinlerin birlikte sağladığı bir sanat, beceri ve fizyoloji uygulamasıdır.

Spor Fizyoterapisi (Koruyucu ve Toparlayıcı)

Fiziksel olarak aktif bireylerde yaralanmaları önlemek, rehabilitasyon ve performans artışına odaklanan özelleşmiş bir çalışmadır.

Skolyoz Rehabilitasyonu

Farklı egzersiz yaklaşımlarının temelindeki prensipler; kısa kasların uzatılması, gergin kasların gevşetilmesi, miyofasiyal gevşeme teknikleri, uygulama sırasında diyafragmal ve derin nefes teknikleri kullanılmasıdır

Romatolojik Rehabilitasyon

Romatolojik rehabilitasyonda ağrı şikayetlerinin azaltılması veya kaldırılması, organ tutulumlarının önlenmesi ve tedavisi, hastanın yaşam konforunun en üst düzeyde sürdürülmesi amaçlanır.

Manuel Terapi

Birçok eklem ve yumuşak doku probleminin tedavisinde manuel yöntemlerin son derece değerli olduğu bilimsel araştırmalarla kanıtlanmıştır.

Özel Alan - Alzheimer

Alzheimer hastalığı; merkezi sinir sisteminin çeşitli kısımlarında nöron ve sinaps kayıpları nedeni ile ortaya çıkan; bilişsel işlevlerde azalma, öz bakım yetersizlikleri, çeşitli nöropsikiyatrik ve davranışsal bozukluklar ile karakterize ilerleyici nörodejeneratif bir hastalıktır.

Özel Alan - Obezite

Özel Alan -  Osteoporoz
Özel Alan - Osteoporoz

Osteoporoz kemiğin yoğunluk ve kalitesinin azalarak iskeletin zayıflamasına ve özellikle de omurga, el bileği, kalça, pelvis ve üst kolda kırık riskinde artışa yol açan bir hastalıktır. Osteoporoz ve onunla ilişkili kırıklar önemli bir mortalite ve morbidite nedenidir.

Özel Alan - Lenf Ödem

Vücudumuzu oluşturan hücreler bir sıvı ortamında bulunmaktadırlar. Bu sıvının içinde hücreler için gerekli olan besin ve oksijen yer almaktadır. Hücreler ihtiyaçları olan maddeleri buradan alırlar ve bunları kullandıktan sonra atık maddeleri tekrar bu ortama verirler.

Özel Alan - İnkontinans

Sosyal ve hijyenik bir sorun oluşturan istem dışı idrar (üriner) veya gaita (fekal) kaçırılmasıdır.

Özel Alan - Hipertansiyon

Kan basıncı, kanın, vücuttaki ana kan damarları olan vücudun arter duvarlarına doğru dolaştırılmasıyla uygulanan kuvvettir. Hipertansiyon, kan basıncının çok yüksek olduğu durumdur.

Özel Alan - Prader Willi Sendromu

Prader-Willi Sendromu % 70 paternal kaynaklı konjenital, multisistemik gelişim bozukluğudur.